2010年6月18日金曜日

ノルウェーで - Amerikansk stjerneskudd gleder seg til Rådhusplassen


 
ジェイソンは VG-Lista Festival というものに出演するためにノルウェーに行ったらしいです。

For those of you interested, im headed to Norway to perform at the VG Lista festival!!!
Its gonna be AWESOME!!!
以下ノルウェー語インタビュー。記念に貼っときます。
これだけ全くわからないと、もはやすがすがしくてよろしい。
ドイツ語にちょびっと似てる?
Fredag は金曜日、23-åringen は 23才の、だよねきっと。
å とか ø とか æ って発音記号じゃないの。

http://www.vg.no/musikk/vg-lista-topp-20/artikkel.php?artid=10001773

Amerikansk stjerneskudd gleder seg til Rådhusplassen



GLEDER SEG: Jason Castro er klar for personlig publikumsrekord på Rådhusplassen.
Foto: Gøran Bohlin/VG

Fredag kveld står sommerhit-kandidaten Jason Castro (23) på denne scenen, foran titusener av folk.

Texasgutten er artisten som spilles mest på norsk radio akkurat nå, med «Let's Just Fall In Love Again» - en akustisk poplåt som ser ut til å bli en arvtager etter Eric Hutchinsons «Rock N'Roll» av fjoråret og Jason Mraz' «I'm Yours» fra 2008.

- Jeg er beæret over å være her; det er kjempestas at så mange liker sangen min.

Idol-deltager

- Dette blir den største menneskemengden jeg har spilt for noensinne, så jeg er veldig spent, sier Castro om morgendagens VG-listeshow på Rådhusplassen i Oslo.

VGDebatt:
«Hvilke artister har du mest forventninger til fredag?»
Si din mening!

23-åringen var med i «American Idol» i 2008, hvor han endte på fjerdeplass. I USA gjorde han stor suksess med sin coverversjon av Leonard Cohens «Hallelujah» - og ja, han er kjent med den norske tolkningen av låten, ikke minst fordi:

- Jeg kjenner Espen Lind godt. Han har vært med på å skrive flere av låtene på albumet mitt, forteller Castro, som er spesielt imponert over Kurt Nilsen.

Hallelujah-helt

- Han er bare helt utrolig. Jeg har prøvd å ikke etterligne hans måte å synge «Hallelujah» på, for han gjør den så bra.

Castros «Hallelujah» medførte endog at den mest berømte versjonen av den - avdøde Jeff Buckleys - gikk helt til topps på en Billboard-liste for første gang.

- Det er utrolig kult at jeg fikk være en del av å skaffe Jeff Buckley den platinaplaten han skulle hatt for lengst, sier han ærbødig.